SCHEMA OCH PRISER YOGA-MINDFULNESS

Här kan du se allt det vi har att erbjuda. Alla kurser är inte igång samtidigt och vissa är vilande. När ett behov eller intresse dyker upp så hör av dig. Vi kan anpassa upplägg efter önskemål och yoga-mindfulness kan kombineras med annan aktivitet. Grunden är hela tiden yogans metod och filosofi och vi kan kombinera den med det du tycker om att göra, kultur, musik, idrott, en konferens eller annat.  Du är välkommen till oss eller kan vi komma till dig. Hoppas vi ses!

Friskvårdsbidraget kan du utnyttja hos oss!

Prova på Yoga-mindfulness

Prova på

Varmt välkommen att prova vad yoga-mindfulness kan göra för dig! Vi erbjuder ett prova på pass varje månad under terminens gång. Nya tillfällen uppdateras efter hand.

Nästa tillfälle
Lördag 9/3 9.30-11.00
Pris 100 kr. Anmälan behövs.
Lärare Therese Jonsson

Rygg övning yoga

Grundkurs

Du får lära dig grunderna i yoga-mindfulness och inspiration för att ta hand om och stärka din hälsa med yoga som grund.

Kursstart 1 vecka 4
Kursstart 2 vecka 12

Tisdagar: 17.00-18.30 
Torsdagar: 10.00-11.30
Priset är 1600 kr/8 gånger

Eva Karlsson ger kurs
måndagar 19.00-20.30
Therese Jonsson ger kurs
Torsdagar 17.00-18.30

 

Yogaposition trädet

Fortsättningskurs

Du får fördjupa dig i yogaövningarna och lära dig nya. Vi går igenom en del praktisk filosofi som blir till inspiration för ditt yogautövande och du får små uppgifter mellan gångerna vi ses att göra hemma.

Kursstart 1 vecka 5
Kursstart 2 vecka 12
Onsdagar 19.00-20.30
Priset är 1600 kr/8 gånger.

PT-yoga Triangeln

PT-yoga

Passar för dig som vill ha individuell handledning eller som hellre kommer enskilt än i grupp. Vi gör övningar som passar för just dina behov och önskemål. Samtal innan första passet ingår för att du ska få bästa möjliga stöd.

Pris 800 kr för ca 60 min Vid bokning av tre tillfällen ingår en bok.

Stilla vandring

Stilla vandring

Nära dig själv – nära naturen. Genom olika närvaroövningar får du möjlighet att landa i dig själv och uppleva naturen omkring dig. Passar för både vana och ovana vandrare och yogautövare. Liten grupp för personlig vägledning.

Nästa tillfälle
Inget bestämt just nu. Hör av dig vid intresse!

Kompisgäng yoga

Kompisgäng

Välkommen med ditt kompisgäng!

Vill ni göra något roligt tillsammans i ert gäng? Behöver ni tid för välmående? Ska någon firas? Kanske någon ska gifta sig snart? Boka en möhippa!

 

Senioryoga sträckning sittande

Senioryoga

Det är aldrig för sent att börja med yoga-mindfulness!

Övningarna kan hjälpa en åldrande kropps stela muskler och leder att bli mjukare, smidigare och starkare. De stärker även balansen och förbättrar andningen. Förmodligen kan du också känna att sinnet blir mer vitalt och att du får uppleva en inre glädje och ro så att du kan möta livet i hälsa och välmående även när åldern stiger.

Kursstart vecka 5
Pris 1600 kr/8 gånger

YOGA TRÄDET ERNEMAR

Ungdomar

Välkommen till sköna yogastunder där du får möjlighet att vila i dig själv, utan prestation och krav.

Yoga-mindfulness ger dig verktyg att hantera stress och att finna din egen styrka. Det blir då lättare för dig att förstå och prioritera vad som är viktigt för just dig i ditt liv.

 

Gravidyoga

Gravidyoga/Mor och bebis

När du bär ett nytt liv inom dig är det ett gyllene tillfälle att ta hand lite extra om din hälsa och välmående. 

Du får lära dig övningar som stärker den gravida kroppen och som förbereder dig för förlossningen. 

 

 

DSCF3789-1030x773

Företag/förening

Företag och föreningar är välkomna att boka en kostnadsfri presentation av yoga-mindfulness. Kontakta Pia Karlsson för mer information eller om ni önskar prisförslag för kurs eller aktivitet för era anställda.



Yoga-mindfulness heldag

Heldag

En dag för att finna stillhet och ro inom dig själv, stärka kroppen och inspireras till att ta hand om din hälsa i ditt vardagliga liv.

Vi pratar om och praktiserar olika delar inom yoga-mindfulness som stärker och bygger upp vår hälsa och välmående och som gör oss mer närvarande i nuet.

Meditation

Meditation

En stund att finna sinnesro och slappna av.

Meditation hjälper dig att stilla sinnet och tankar som rör sig. Tankar kan skapa stress och göra att du känner dig spänd. Tankarna tar också din uppmärksamhet bort från det som pågår för stunden.